11 mars 2013

Good Times Are Waiting.

Tiden går fortare ju äldre man blir
Man får hänga och hålla i för att faktiskt fånga dagen
Det är inte lika enkelt
Som det en gång kunde vara
Att klättra är faktiskt inte en barnlek
Det börjar bli en utmaning
En såndär vuxenlek
Sånt man inte ska leka med
Sånt som kan sluta i riktiga tårar.


Jag har tyckt att tiden går för fort
Har också insett att det är för att jag fortfarande hänger kvar i typ av smekmånad
Man kan väl bli lite för kär ibland tydligen

Dagarna bara flyger förbi och de känns för mig
Som att julen var förra veckan.. haha.

Saker och ting har hänt, fler saker kommer också hända. 
Ligger efter i plugget ( vilket jag alltid gör) 
Men de ska de bli ändring på! 
För jag ska nämligen ÄNTLIGEN bli utbildad till Skiftledare på mitt jobb,
Vilket kräver mycket tid, så då kan jag inte ligga efter i plugget längre

Med andra ord är det dags för mig att ta tag i mitt liv
Sluta sova länge på morgonen
Försöka att faktiskt ta mig upp ur sängen
Börja packa mina lådor
För snart ska det flyttas
Nya dörrar kommer öppnas till nya kapitel

Åh vad jag längtar dit.



Inga kommentarer: