11 december 2012

Some Nights

Jag hade planerat min vardag
Ut i minsta detalj
För att inget skulle rasa
Sen hände det en liten grej
Och jag slutade bry mig
Om dessa små saker som man ska göra
Sånt som kräver tid
Och Nu är jag fast här
Som en vilsen individ
.



För två år 
och tre dagar sedan
Kom jag hem från Marocko
Då minns jag att jag träffade Emma
Hon rakade av sig håret
Jag med
Idag hände det något liknande
Emma rakade av sig håret
Bara sådär
Det såg kul ut
Men nej
Inte vill jag göra det.
Har gjort det för många gånger nu.
Jag måste ta tag i mitt liv igen
I morgon är det seminarium
Och 9 timmar jobb 
På onsdag ska jag till Linköping
Och sedan träffa folk hemma
Sen blir det Torsdag och äventyr
Sen blir det Fredag och fest
Sen blir det jobbarhelg
När ska jag plugga vare tänkt?
inte denna vecka i alla fall
Veckan innan hade varit bra
Men nej, där kom du 
och allting 
Spelade helt plötsligt inte någon jävla roll.

FRUSTRERAD.


1 kommentar:

danne sa...

fullspäckad vecka minst sagt! Torsdag ska bli skoj, taggad till tusen