07 november 2010

Och kylan är åter kommen


So far
Yet so near
I miss
still i dont
Cause though we are
I will be on my own
standing
Strong.

********************************************
Höstlovet har mig passerat
Jag är utmattad i sinnet
Mycket som bearbetats
Det är delvis bra
Men det har också startat en process inom mig
Jag vet inte vad som väntar mig nu
Men jag vet att jag kommer ligga och undra
När senast solen lyste varmt mot min hud
Jag är redo
släpp ut skiten
Slå ner mig.
---------------------------------------------------------
Imorn går skolan igång
Det känns konstigt
Det innebär vardag
Det innebär att allt som man lämna vid
Måste man ta upp igen
Det är som att man bara klickat på "paus"
I en hel vecka
Time to press play.
----------------------------------------------------------
Wake up call
Jag är redo för att ta tag i min utsida
Jag är redo att bygga ut det jag byggt inom mig
Time to do the work
BOOM.

Inga kommentarer: