22 september 2010

Stress press tankar

Är det känslor du vill ha
är det känslor jag kan ge
för ytan har spräckts
jag kan nu
jag vill.
-------------------------------------------------------
Dagen slutade med att jag kom hem sent..
Min mobil dog
Ingen kunde få tag på mig
Jag hatar att göra andra oroliga
Jag vet själv hur det känns
jävligt obehagligt
Påminner mig om förr
En kall natt
i en kall stad
helt själv
då min mobil inte slutade vibrera
då jag slutade svara
på allt
då jag trodde mitt liv var slut
vill inte ens föreställa mig den oro jag skapade
usch.
-----------------------------------------------------------
Har upptäckt att mina onsdagar ser likadana ut nu
vanor
gympa
gitarr
fika
klocket
hem
händer varje onsdag
Min kropp gillar det
dock inte min ekonomi.
-------------------------------------------------------
Mitt liv har inte stått stilla på ett bra tag
inget lugn
bara iver
saker hit
saker dit
jag är överallt
Och ingenstans
hur fan blev jag en så upptagen människa?
jag känner mig mer åtråvärd än vad jag egentligen är
vad ser ni i mig?
vad det än är
så skrämmer det mig
-------------------------------------------------------------

Vi satt och fika
Prata om viktiga saker,
Framtiden, Problem i skolan.
Men bakom dig såg jag något jag inte var beredd på.
min mage knep åt
hårt
så jag lyssnade inte
lika noga
förlåt
varför ska det alltid vara lika skumt att se dig?
jag blir kall
och känner mig illa till mods
försvinn tankar försvinn.
---------------------------------------------------------------
Shattered.


Inga kommentarer: