29 maj 2016

Tjock luft.

Jag vet inte om jag borde ägna alla tankar åt dig idag, precis som alla andra gör till sin mor
Jag vet inte om jag tycker att det är rättvist mot dig.
Du är där inom mig varje dag
Det finns viss dagar du är där extra. 
Men att du gav mig livet och gav mig kärlek och styrka, 
Är något jag bär på mig hela tiden. 
Min födelse är en påminnelse av dig. 
Av vad du lyckades skapa för att lämna efter dig. 

Jag vet att du ser mig.
Jag känner att du ser hur ledsen jag är
Jag är ledsen att du ska behöva se mig så här. 

Det var inte meningen att jag skulle ta en dag att fira dig och att du födde mig
Sen göra den smärtsam.

Det var inte meningen att jag skulle ligga här och gråta över det, över allt. 

Det var inte meningen att det skulle bli såhär för henne, för honom, för mig. 

Jag är ledsen att det blev såhär. Jag önskar jag kunde rätta till allt på ett ögonblick och visa min tacksamhet till dig. 

Jag önskar så mycket men jag saknar kraften just nu. Snälla hjälp mig igen. 

Utan dig i mig så finns ingen Sakina, kära Mamma. 

Inga kommentarer: