01 februari 2016

Alla sinnen

Jag hör när du skrattar och kan samtidigt se dig le
Jag ser dig andas och jag kan känna dina andetag mot min hud
Jag kommer ihåg beröringen av dina läppar och kan fortfarande känna smaken av dig
Jag kan gå förbi tusentals dofter och ändå minnas just hur du luktar av en lätt vindpust i min omgivning.
Känna alla sinnen ihop utan att ens vara i närheten av dig. 





Mönster inom mig som inte går att sammankoppla i en logisk kontext.
Min hjärna är mer skarp och logisk än någonsin. Jag kan med en viss stolthet säga att jag är smart.
Jag är vis och logisk på ett sätt jag vet är beundransvärt ur många perspektiv.
Hjärnan är självmedveten och lyhörd.
Ändå är hjärtat den del av mig som alltid lyser igenom
En så ologisk sak
Som sinkar hela min output
Som gör mig till den jag är
En klantig glad klumpig teddybjörn,
 som skumpar runt och ler
Som svettas vid nervositet och lycka
Som låter helt jävla ologisk när ljud ska formas ut genom munnen.
Mitt hjärta lyser igenom allt
Mitt hjärta gör mig charmig, vacker och puckad.
Något jag har försökt bli av med 
Något jag har haft sånt hat till
Något som jag har insett
Är det enda som varje människa borde lyssna på
Jag älskar mitt hjärta
Trots att det är helt jävla ologiskt att lyssna på
För i slutändan så vill hjärtat må bra
Försöker man bli av med det så lämnas du bara med en hjärna
Och en kall värld där du har låtit ditt hjärta bli krossat av dig själv.

Inga kommentarer: