18 januari 2016

Bags and boxes

Fram och tillbaka, 
Om och om igen
Att aldrig packa upp
För att alltid vara på väg

Så blev jag till slut
Det yttre påverkar det inre och tvärtom
För när hela livet varit länge i lådor
Blir jag likadan
Varför packa upp sig själv när allt annat i livet ligger i påsar?

Mellantinget
Bara en stund till
Sen ska jag packa upp allt
Man kommer kunna se det jag tar på
Förstå var jag är
Var jag har varit
Bara genom att se mig och min omgivning

Jag är trött på blanka väggar och tomma golv
Jag är trött på att aldrig låta någon veta vem jag är
Jag är trött på tomma blickar och neutrala ansikten
Jag vill flöda i min kreativitet
Jag vill stråla i alla möjliga färger och nyanser
Jag vill le genuint och intensivt
Jag vill att alla ska se det
Jag vill att du ska få det.



Bultar, kryddor, saxar
Cykel, bensin, släp
Tuttar, gåshud, vackra ögon
Försäkring, räkning, nycklar.

Så som hjärnan pendlar och inte kan avgöra
Vad som är viktigt i alla detaljer
Tusen föremål och objekt
Bildskapande pigment inuti mig
Det jag vet är på riktigt.



Inga kommentarer: