28 februari 2012

I natt jag drömde

Det finns olika typer av tröst.
För alla människor är olika
Men den bästa trösten
Kan man förr eller senare
Finna i sig själv.
Visdom


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det finns Olika typer av drömmar
Bra drömmar
Dåliga drömmar
Och drömmar man inte riktigt förstår sig på

I natt drömde jag om vad som idag skulle komma,
En värva av känslor
Och där stog du
I stickad röd tröja
Benig och sjuk
Precis så som du försvann
Jag kände dig aldrig riktigt väl
Men det kändes
Utan tvekan.

Det ofattbara.
Tomheten som lämnas 
Med döden
Sånt som man lär sig att leva med
Det är lätt att riva upp
Det  blir jobbigt att andas
Då man inte riktigt vet vart man ska ta vägen
Men kärleken
Det är den som gör ont
det är den jag saknar
Det är därför jag blickar uppåt
Till er.
Sorg.

Inga kommentarer: