02 juni 2010

Vintern är nu bara ett minne blott.



Nu är det inte mycket tid kvar alls..
Längtar till stranden
'Till att andas in luften
Känna att man är någonstans långt hemifrån
Kunna slappna av och låta drömmarna ta över
Så vackert
så långt borta
Men ändå om en vecka
så nära

På tal om det
Mycket plugg som ska göras klart tills dess !

Sommarn är här nu utan tvekan
Min födelsedag är förbi
Och jag är ärligt sagt nöjd!

Förra sommarens dikt varsegod :

Dagar kommer och går
Är fortfarande tusentals mil hemifrån
Nej, Mina känslor kallnar inte för det
Feber på topp och pepp i hela min kropp
Inget hindrar mig från att gå lycklig förutom du
Du är lyckan jag kommer hem till,
Den där varma känslan av hemma
Då man springer som i sagor och håller om varandra
En vecka kvar i östkusten kan kännas som en evighet
Men nej det är en möjlighet
Värme och sol,
Inget mer som behövs för mig
Bara ligga i solen och tänka på dig
Den underbara doften visar sig
Havets ljud sjunger ditt namn för mig
Jag njuter av saknaden
Den är inte illa,
Den far tiden att stå stilla
Ut i vattnet och ta ett dopp,
Visst är det underbart när tiden säger stopp.


2 kommentarer:

Desireé sa...

jag minns den dikten så väl :) den är fin! kommer sakna dig/er skit mkt när ni är borta, förbered dig på en sommarpepp desi när du kmr tbx :D:D <33

Sakki sa...

U better be pepp
För jag kommer vara neger då
kan inte ens.. nae
kan inte förbereda mig så långt
kan inte ens se mig flyga hem än xD
skrev den dikten på stranden i remember
det var varmt.. solsting höhö <3